fotóművészet

E számunk szerzői – 2018/3

Albertini Béla (1940)
Fotótörténész, professor emeritus (Kaposvári Egyetem). Apáczai Csere János-díjas (2009), Németh Lajos-díjas (2010).

Bordács Andrea
Esztéta műkritikus, független kurátor. Jelenleg az ELTE SEK Vizuális Művészeti Tanszék vezetője. Korábban a Dorottya Galéria vezetője volt és 18 évig az Új Művészet szerkesztője. 2014-ben megkapta a Németh Lajos-díjat. Kutatási területe a kortárs művészet: a női művészeti tendenciák, a köztéri művészet, a street art, az új médiumok szerepe, a fotó. Könyve jelent meg Tót Endréről, Várady Róbertről, Illés Barnáról és Szilágyi Lászlóról.

Cséka György (1972)
Esztéta, kritikus. Egyetemi tanulmányai: 1989–1994: magyar nyelv és irodalom, 1994–1999: esztétika szak. 2009-től a Fiatalok Fotóművészeti Stúdiójának titkára. 2013–14: a Kunsztblog (Origo) munkatársa. 2015-től az Artportal munkatársa. Érdeklődési köre: kortárs fotó, képzőművészet.

Ébli Gábor (1970)
Esztéta, az ELTÉn szerzett PhD fokozatot. Kutatási területe a múzeumügy és a kortárs művészet magángyűjtése. Múzeumánia. Egy kulturális élménygyár európai modelljei című könyve 2016-ban jelent meg a L'Harmattan kiadónál. 2006 óta a MOME Elméleti Intézetében tanít.

Farkas Zsuzsa (1957)
Művészettörténész. A Szépművészeti Múzeum ‒ Magyar Nemzeti Galéria Fotóarchívumában dolgozik. Kutatási területe a 19. századi magyar képzőművészet. Többek között a Festő-fotográfusok 1840–1880, Embermásoló című kötetek, valamint számos fotótörténeti cikk szerzője.

Fejér Zoltán (1951)
Szabadúszó fotós. 1968 óta foglalkozik a fényképezés különféle alkotó módozataival. 1985 óta folytat fotótörténeti kutatásokat, ezekből eddig kilenc könyvet publikált. Lapunk munkatársa.

Jankovics Márton (1985)
Az ELTE esztétika-filozófia szakán végzett, jelenleg az egyetem morál- és politikai filozófia doktori iskolájának doktorjelöltje. A Prizma Filmművészeti Folyóirat egyik alapítója és szerkesztője, filmes tárgyú írásai az elmúlt tíz év folyamán rendszeresen jelentek meg a Filmvilágban, a Filmtetten és a Prizmában. 2016-ig az Origo.hu, jelenleg a 24.hu kultúra rovatának újságírója. 

Komjáthy Zsuzsanna (1986)
Kritikus. A Pécsi Tudományegyetemen végzett, írásait 2012 óta publikálja. Szakterülete a kortárs tánc. Cikkei a Színház folyóiratban, a Színház.net és a Tánckritika.hu szakmai oldalakon, valamint az Ellenfény korábbi számaiban olvashatóak. 2013-ban Fülöp Viktor-ösztöndíjas volt, 2016-ban az L1 Egyesület rezidense. Jelenleg egy angol nyelvű kritikai oldal, a dancefeed.org indításán dolgozik.

Miskolczi Emese (1975)
2000-ben diplomázott a MOME fotó szakán, ahol azt követően két évig művésztanárként dolgozott. 2004 és 2006 között kutatói mesterképzésen vett részt kortárs művészet és új médiumok szakon a Sorbonne Paris 8 Egyetemen. A magyar közönség utoljára 2016-ban láthatta a Kiscelli Múzeumban bemutatott Én vagyok az című kiállítását, illetve 2017-ben ennek bővített változatát a debreceni MODEMART B 24 galériájában.

Pfisztner Gábor (1967)
Történelem–német szakon végzett az ELTÉ-n, és két félévig az Iparművészeti Főiskola vizuális kommunikáció szakán volt vendéghallgató. Gimnáziumi tanár. Budapesti Metropolitan Egyetem Média Intézetének oktatója.

Dejan Sluga (1965)
Kritikusként, szerkesztőként és művészeti menedzserként dolgozik Ljubljanában. PhD tanulmányait a Koperi Egyetem Bölcsészettudományi Karán végezte. 2000-ben megalapította Photon Association galériát, később a Center for Contemporary Photography galériát. 2005-ben rendezte az első Photonic Moments ‒ Month of Photography fesztivált Ljubljanában. 2012-ben a Photon tevékenységét kiterjesztette, és megalapította a bécsi Photon galériát. Számos kiállítást szervezett nemzetközileg is elismert partnerekkel.

Szentirmay Réka
Kiadványszerkesztő, szabadúszó projektmenedzser. Szociálpolitikai diplomáját az ELTÉ-n szerezte. 2011 nyara óta érdeklődése a fotó felé fordult: 2017-ben fotóesztétika szakon szerzett diplomát a Leideni Egyetemen. Fő érdeklődési területe a dokumentarista fotográfia és a médiaarcheológia.